REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
www.weselnianka.pl
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep internetowy: www.weselnianka.pl, działający pod adresem: www.weselnianka.pl, prowadzony jest przez: Oksana Terefenko-Horoszczak, z siedzibą w/przy: ul. Serbska 3, 51-111 Wrocław, NIP: 8393106253
2. Niniejszy Regulamin Sklepu internetowego określa zasady dokonywaniazakupóww sklepie internetowym: www.weselnianka.pl, a w szczególności zasadyi trybzawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwemSklepu oraztrybodstąpienia od umowy przez Konsumenta.
3. W zakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulaminjest regulaminem, o którym mowa w art. 9 ustawy o świadczeniu usługdrogąelektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1513, ze zm.).
4. Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu. Wszyscy Klienci sąobowiązani zapoznać się z postanowieniami Regulaminu, przed dokonaniemzakupu.
5. Każdy Klient zobowiązany jest przestrzegać postanowienia Regulaminu. Sprzedażodbywa się na podstawie wersji Regulaminu, obowiązującej w momenciezłożeniazamówienia.
6. Każdy Klient ma możliwość zapoznać się z Regulaminemwkażdymczasie, klikając na stronie internetowej Sklepu: www.weselnianka.pl w hiperlink: „RegulaminSklepu”. Regulamin można w każdym czasie pobrać i wydrukować.
7. Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu: www.weselnianka.pl, odnoszące się do produktów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty wrozumieniuart. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1061, ze zm.), lecz zaproszenie do zawarcia umowy, w myśl art. 71 ustawy z dnia23kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1061, ze zm.). Klient wysyłając Formularz Zamówienia składa ofertę kupna i dostawy wskazanej Usługi, zacenę i na warunkach określonych w opisie.
2. DEFINICJE
Regulamin – niniejszy zbiór regulacji organizujących zasady korzystaniazUsługSklepu przez Klientów.
Konsument – osoba fizyczna zawierająca Umowę za pośrednictwemSklepu, niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna zawierającaUmowęcywilnoprawną za pośrednictwem Sklepu, bezpośrednio związaną z jej działalnościągospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osobycharakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisówo Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Dlacelówniniejszego Regulaminu przyjmuje się, że w razie braku rozróżnienia wskazanychdwóch grup podmiotów, Regulamin odnosi się zarówno do Konsumentów, jakteżPrzedsiębiorców na prawach Konsumenta.
Klient – osoba fizyczna (w tym Konsument), która ukończyła co najmniej 13lat (podwarunkiem, że uzyskała zgodę przedstawiciela ustawowego), osoba prawnaorazjednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególneprzyznają zdolność prawną, która korzysta z Usług świadczonych przez Sklep.
Formularz Zamówienia – Usługa dostępna na stronie internetowej Sklepu, zapomocą której Klient może dokonać zakupu, w szczególności poprzez dodanieUsługdo Koszyka oraz określenie niektórych warunków Umowy Sprzedaży m.in. sposobudostawy i płatności.
Koszyk – element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Usługi orazw którym Klient ma możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, wtymilości nabywanych Produktów.
Sklep – internetowa platforma handlowa, należąca do Sprzedawcy, dostępnapod domeną: www.weselnianka.pl, za pośrednictwem której Klient może zakupićodSprzedawcy Usługi.
Sprzedawca – Oksana Terefenko-Horoszczak, z siedzibą w/przy: ul. Serbska3, 51-111 Wrocław, NIP: 8393106253 który prowadząc działalność zarobkowąlub zawodową proponuje sprzedaż za pomocą swojej strony internetowej.
Usługa – działalność gospodarcza o charakterze nieprodukcyjnym, świadczonabezjednoczesnej obecności Sprzedawcy i Klienta (na odległość), poprzez przekazdanych na indywidualne żądanie Klienta, przesyłanej i otrzymywanej zapomocąurządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresjącyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbieranalub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawyzdnia12 lipca 2024 r. – Prawo komunikacji elektronicznej (Dz.U. z 2024 r. poz. 1221ze zm.).
Usługa cyfrowa – usługa pozwalającą Konsumentowi na wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej; wspólne korzystaniez danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzoneprzezKonsumenta lub innych użytkowników tej usługi bądź inne formy interakcji zapomocą danych w postaci cyfrowej np. usługi wymiany treści wideo i audioorazinneusługi przechowywania plików online, edycja tekstów lub gry oferowane wchmurze, usługi przechowywania danych w chmurze, poczty elektronicznej, mediówspołecznościowych i aplikacji działających w oparciu o chmury.
Produkt – każdy towar lub usługa, w tym nieruchomości, usługi cyfrowei treści cyfrowe, a także prawa i obowiązki.
Środowisko cyfrowe – sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączeniasieciowe, wykorzystywane przez Konsumenta w celu uzyskania dostępu do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub w celu korzystania z nich.
Integracja – połączenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z elementami środowiskacyfrowego Konsumenta i włączenie ich do tych elementów w celu zapewnieniazgodności z Umową o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
Kompatybilność – współdziałanie treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lubtowaruze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używanedokorzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru tego samego rodzaju, bezkonieczności ich przekształcania.
Funkcjonalność – zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru dopełnieniaswoich funkcji z uwzględnieniem ich przeznaczenia.
Interoperacyjność – zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towarudowspółdziałania ze sprzętem komputerowym lub oprogramowanieminnymi niżte zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej lubtowarutego samego rodzaju.
Internetowa platforma handlowa – usługa korzystająca z oprogramowania, wtymze strony internetowej, z części strony internetowej lub aplikacji, obsługiwanegoprzez przedsiębiorcę lub w jego imieniu, w ramach której umożliwiasięKonsumentom zawieranie z innymi przedsiębiorcami umów na odległość lubosobomfizycznym, niebędącym przedsiębiorcami zawieranie umów na odległość zinnymi osobami fizycznymi, niebędącymi przedsiębiorcami.
Dostawca internetowej platformy handlowej – przedsiębiorca, który obsługujeinternetową platformę handlową, dostarcza podmiotom internetową platformęhandlową lub umożliwia korzystanie z tej platformy. Umowa – umowa sprzedaży Usług na odległość, zawarta przez Klientazapośrednictwem Sklepu, zwykle przez Formularz Zamówień.
3. PRZYJMOWANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
1. Warunkiem korzystania ze Sklepu jest zapoznanie się z niniejszymRegulaminemi jego akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuje treść Regulaminu.
2. Główne parametry, decydujące o plasowaniu ofert, przedstawionychKonsumentowi w wyniku wyszukiwania, przedstawiane również wbezpośrednimpowiązaniu z daną ofertą, w widoczny sposób, są następujące:
Najczęściej wybierany (uwidocznienie w pierwszej kolejności najczęściej kupowanych usług przez klientów).
3. Sklep oznacza oferty sponsorowane oraz płatne reklamy. Informacjetesąprzedstawiane w bezpośrednim powiązaniu z danym wynikiemwyszukiwania, w widoczny sposób, który wyróżnia się z ogólnego interfejsu.
4. Podana w zamówieniu cena stanowi całkowitą wartość, jaką Klient zobowiązanyjest zapłacić, zawierającą należny podatek (cena brutto).
5. Jeżeli Konsument zobowiązany będzie do płatności wykraczającej pozauzgodnioną cenę, opisaną w ustępie poprzednim, Sklep niezwłocznie poinformujeKonsumenta o tym fakcie, wyjaśniając przyczynę różnicy ceny. ObciążenieKonsumenta dodatkowymi kosztami nastąpi wyłącznie po uzyskaniu wyraźnej zgodyKonsumenta.
6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen, znajdujących się wSklepie, wprowadzania nowych Produktów do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływaniaakcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
7. W razie wprowadzenia promocji, Sklep informuje Klientów o najniższej cenieProduktu z ostatnich 30 dni. Jeśli Produkt jest w sprzedaży krócej niż 30dni, cenaprzed promocją to najniższa cena od momentu wprowadzenia Produktu doSklepu. Informacje te są przedstawiane obok ceny promocyjnej Produktu.
8. Zamówienia od Klientów są przyjmowane za pomocą wysłanego FormularzaZamówień, dokonanego za pośrednictwem strony: www.weselnianka.pl lube-mailowo na adres: kontakt@weselnianka.pl, 7 dni w tygodniu, 24 godziny nadobę.
9. Zamówienie Produktu realizuje się poprzez wybranie Usługi, którymi Klient jest zainteresowany, kliknięcie przycisku „DODAJ DO KOSZYKA”, znajdującegosięprzyopisie Produktu, a następnie, z poziomu „KOSZYK”, znajdującego się wzakładceSklepu, wypełnienie Formularza Zamówienia, w tym wyboru formy dostawy i zapłatybądź wyboru opcji zapłaty przy odbiorze, jeśli takowa jest dostępna dla wybranegoProduktu, a następnie kliknięcie potwierdzenia zakupu.
10. Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta powinni zaznaczyć, już wchwili składania zamówienia Produktów, że zakup nie ma dla nich charakteru zawodowego.
11. Po złożeniu zamówienia Klient dostaje potwierdzenie złożonego zamówienianaswój adres e-mail, podany w Formularzu Zamówienia.
12. Po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia oferty, rozpoczynasięproces realizacji zamówienia przez Sprzedawcę, przy czym:
a) w przypadku złożenia zamówienia płatnego przy odbiorze – rozpoczynasięmaksymalnie następnego dnia roboczego, po jego potwierdzeniuprzezSprzedawcę.
b) w przypadku złożenia zamówienia płatnego przelewemtradycyjnym-rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty za złożone zamówienie, nakonciebankowym Sklepu, a czas ten nie przekracza 24h.
13. Zamówienia złożone w Sklepie są realizowane 24 godziny na dobę, bez względuna dzień tygodnia.
14. Klient otrzyma wiadomość o przyjęciu zamówienia do realizacji, cojest rozumiane jako oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty. Z chwiląjegootrzymania przez Klienta, zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
15. Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon VAT. Na życzenieKlientazostanie również wystawiona i wysłana Klientowi faktura VAT (art. 106b ust. 3ustawyz dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1570, ze zm.).
16. Dostępnymi środkami porozumiewania się Klienta ze Sklepemsą: a) E-mail – kontakt@weselnianka.pl
b) Telefon – +48 691 387 506
c) Adres w celu realizacji odstąpienia od Umowy: ul. Serbska 3, 51-111Wrocław
17. Sprzedawca nie weryfikuje autentyczności recenzji Klientównatemat zakupionych w Sklepie Produktów.
18. Wszelkie opinie lub rekomendacje, które zostały sporządzone napłatnezamówienie Sprzedawcy, zostaną oznaczone w Sklepie, jakoopinielub rekomendacje sponsorowane.
4. REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
1. Zamówienia złożone w Sklepie są przygotowane i gotowe do dostarczeniawciągu24 godzin od momentu zaksięgowania opłaty.
2. Zamówienie zostanie doręczone w następujący sposób:
1) W przypadku zamówienia produktu w wersji elektronicznej zamówieniezostanie przesłane e-mailem na adres email klienta wskazany przy zamówieniu.
2) W przypadku zamówienia produktu, który występuje wwersji fizycznej zamówienie zostanie przesłane na adres wysyłki wskazany przy zamówieniu.
3. Zamówienie zosatnie doręczone w następującym czasie:
1) W przypadku zamówienia produktu w wersji elektronicznej zamówieniezostanie dostarczone e-mailem na adres email klienta wskazanyprzyzamówieniu w ciągu 24h od momentu zaksięgowania opłaty.
2) W przypadku zamówienia produktu, który występuje wwersji fizycznej zamówienie zostanie dostarczony na adres wysyłki wskazany przy zamówieniuw ciągu 7 dni od momentu zaksięgowania opłaty w przypadku płatności tradycyjnym przelewem, a także w przypadku złożenia zamówienia płatnegoprzyodbiorze.
5. METODY I REALIZACJA PŁATNOŚCI
1. W ramach funkcjonowania Sklepu dostępne są następujące metody płatności:
a) Poprzez zewnętrznego operatora płatności natychmiastowych (PayPro S.A.) możliwe są następujące rodzaje płatności: przelew online, karta płatnicza, BLIK, portfele elektroniczne. Skorzystanie z wymienionych metod płatności wymagać będzie zawarcia odrębnej umowy z dostawcą danej usługi płatniczej. Za realizację i bezpieczeństwo transakcji przelewów online przeprowadzanych na stronach internetowych PayPro S.A. odpowiada PayPro S.A., z siedzibą w Poznaniu, 60-327 Poznań, przy ul. Kanclerskiej 15, krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP24/2014, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, o kapitale zakładowym w wysokości 5.476.300 PLN, w całości opłaconym, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 7792369887, REGON 301345068, zgodnie ze swoim regulaminem.
b) Przelewem, na rachunek bankowy – 68 1140 2004 0000 3602 7889 1984. W przypadku wyboru opcji płatności przelewem tradycyjnym zapłata powinna nastąpić możliwie jak najszybciej. Płatność powinna zostać zrealizowana zgodnie z instrukcją znajdująca się w potwierdzeniu rezerwacji. Kwota przelewu powinna być zgodna z kwotą do zapłaty podaną w potwierdzeniu rezerwacji, w szczególności nie powinna być zaokrąglana, czy dzielona na kilka przelewów. Tytuł przelewu powinien być taki sam, jak tytuł podany w potwierdzeniu rezerwacji.
2. Szczegółowe zasady i warunki dokonywania płatności za pośrednictwem banków lub innych dostępnych serwisów określają właściwe regulaminy odpowiednich banków i serwisów.
3. Klient, który wybrał opcję płatności przelewem, jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za złożone zamówienie, w terminie do pięciu (5) dni roboczych, od daty złożenia zamówienia. W przeciwnym wypadku oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca i zamówienie zostaje usunięte z systemu. W tytule płatności wystarczy podać tylko numer składanego zamówienia. Istnieje możliwość przedłużenia terminu zapłaty, przy uprzednim poinformowaniu o tym fakcie obsługę Sklepu: kontakt@weselnianka.pl (e-mail), +48 691 387 506 (tel), ul. Serbska 3, 51-111 Wrocław (adres).
4. Powyższe przepisy nie wyłączają możliwości udzielenia przez Sprzedawcę gwarancji na zakupione Produkty, co przewiduje osobny regulamin gwarancyjny.
6. PRAWO ODSTĄPIENIA
1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U. z2020r. poz. 287, ze zm.), Konsument może odstąpić od Umowy dotyczącej Produktów, zakupionych w Sklepie, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenienapiśmie, w terminie czternastu (14) dni, licząc od dnia otrzymania Usługi, treści lub usługi cyfrowej. Termin ten uważa się za zachowany, jeśli Konsument wyśleoświadczenia, przed jego upływem.
2. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenieo odstąpieniu od Umowy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do niniejszegoRegulaminu.
3. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy należy wysłać na adres: ul. Serbska3, 51-111 Wrocław.
4. Sprzedawca, w terminie czternastu (14) dni, od dnia otrzymania oświadczeniao odstąpieniu od Umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przezniegopłatności.
5. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobuzapłaty, jakiego użył Konsument.
6. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu, będącewynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza koniecznydostwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
7. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
a) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualnealboprogramy komputerowe, dostarczane w zapieczętowanymopakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
b) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiemumowyo prenumeratę;
c) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nadktórymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przedupływemterminu do odstąpienia od Umowy;
d) o dostarczanie Towarów z elementami cyfrowymi, usług cyfrowychlubtreści cyfrowych, niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenieza
wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowanyprzedrozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcęutraci prawo do odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał mu potwierdzenie;
e) zawartej w drodze aukcji publicznej;
f) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż docelówmieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usługzwiązanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w Umowie oznaczono dzień lub okres świadczeniausługi;
g) w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawcaświadczydodatkowo inne usługi, niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza towary inne, niż części zamienne, niezbędne do wykonanianaprawy lub konserwacji – prawo odstąpienia od Umowy przysługujeKonsumentowi w odniesieniu do dodatkowych Usług lub Towarów;
h) o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłatyceny, w przypadku, w którym Konsument wyraźnie zażądął od Sprzedawcy, abyprzyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już wpełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta.
8. Prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość przysługuje Konsumentomoraz Przedsiębiorcom na prawach Konsumenta.
7. REKLAMACJA
1. Zgodnie z ustawą z dnia 4 listopada 2022 r. o prawach konsumenta, konsument ma prawo do złożenia reklamacji. W jej ramach może wnosić o zwrot kosztówlubichobniżenie, naprawę lub wymianę towaru.
3. Oświadczenie o reklamacji należy wysłać na adres: ul. Serbska 3, 51-111Wrocław.
4. Sprzedawca, w terminie czternastu (14) dni, od dnia otrzymania oświadczeniao reklamacji, skutecznie przekaże kupującemu informację o przyjęciu lub odrzuceniureklamacji.
5. W przypadku przyjęcia reklamacji Sprzedawca zwróci Konsumentowi wszystkiedokonane przez niego płatności lub zgodnie z wolą Konsumenta towar uszkodzonyzostanie wymieniony na sprawny.
6. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu, będącewynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza koniecznydostwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
8. POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
1. W przypadku sporu ze Sprzedawcą, Konsument może skorzystać m.in. z:
∙ Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiemo mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratówznajdujesiępod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
∙ Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego, działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, doktóregonależy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądempolubownym. Codo zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądówdostępnyjest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
∙ Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów. ∙ Internetowej platformy ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
2. Niniejszy rozdział zatytułowany „Pozasądowe rozwiązywanie sporów” nieznajdujezastosowania wobec Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.
9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Klient, składając zamówienia, wyraża zgodę na przetwarzanie, podanychprzezniego, danych osobowych, w celu realizacji i obsługi zamówienia, przez Sprzedawcę, który jest jednocześnie administratorem danych osobowych, w rozumieniuart. 7Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27kwietnia2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniemdanychosobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchyleniadyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz.Urz.UEL119, 4maja 2016, str. 1–88.
2. Administratorem danych osobowych, przekazanych przez Klienta, podczaskorzystania ze Sklepu, jest Sprzedawca.
3. Dane osobowe, znajdujące się w bazie danych Sprzedawcy, nie są przekazywanepodmiotom, które nie uczestniczą w realizacji Umowy.
4. Klient zgodnie, z art. 15 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych wzwiązkuz przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływutakichdanych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie oochroniedanych), Dz.Urz.UE L 119, 4 maja 2016, str. 1–88 ma prawo dostępu doswoichdanych osobowych, może żądać ich poprawienia lub usunięcia. Sprzedawcazapewnia każdemu Klientowi prawo kontroli przetwarzanych danych osobowych.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak zgodynaprzetwarzanie danych osobowych uniemożliwia zrealizowanie zamówienia Klienta.
6. Szczegółowe informacje w zakresie danych osobowych i ochrony prywatności zostały zawarte w zakładce „Polityka prywatności” na stronie Sklepu.
10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Regulamin określa zasady zawierania i wykonywania Umowy sprzedaży Produktów, znajdujących się na stronie Sklepu.
2. Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a Sprzedawcą.
3. Regulamin dostępny jest dla wszystkich Klientów w wersji elektronicznej na stronie internetowej Sklepu: www.weselnianka.pl, w zakładce: „Regulamin Sklepu”.
4. Aby móc korzystać z Usług Sklepu, niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do internetu oraz przeglądarki internetowej, umożliwiającej wyświetlanie stron www, jak również podanie adresu e-mail, umożliwiającego przesłanie informacji, dotyczących realizacji zamówienia.
5. Zakazuje się wszystkim osobom, w tym Klientom, zamieszczania na stronie Sklepu treści bezprawnych.
6. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
7. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta, będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają przepisy prawa.
8. Postanowienia Regulaminu mniej korzystne dla Konsumenta, niż postanowienia ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumentów (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.) są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy ustawy.
9. W razie gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu było lub miało stać się nieważne lub bezskuteczne, ważność całego Regulaminu w pozostałej części zostaje nienaruszona. W takim przypadku Strony zastąpią nieważne lub bezskuteczne postanowienie innym, które możliwie najwierniej oddaje zamierzony cel gospodarczy. Odpowiednio dotyczy to także ewentualnych luk w Regulaminie.
Załącznik 1: Formularz odstąpienia od zawartej Umowy przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta
Miasto/Wieś: ___________, dnia: __________ r.
Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta:
Imię i nazwisko: ________________
Adres: ________________
E-mail: ________________
Tel: ________________
Przedsiębiorca:
Nazwa: www.weselnianka.pl
Adres: ul. Serbska 3, 51-111 Wrocław
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY PRZEZ KONSUMENTA LUB PRZEDSIĘBIORCĘ NA PRAWACH KONSUMENTA
Niniejszym, działając na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.), w brzmieniu:
Art. 27 ustawy o prawach konsumenta
Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.
informuję o odstąpieniu od umowy, zawartej dnia _______________ r., polegającej na:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
W związku z powyższym, uprzejmie proszę o zwrot następującej kwoty pieniężnej, wynikającej z odstąpienia od umowy: _______________ zł (słownie: _____________________________________________), którą należy przelać na następujący numer rachunku bankowego: _________________________.
Pouczenie:
Konsument, jak również Przedsiębiorca na prawach Konsumenta, ma prawo odstąpić od Umowy w terminie 14 dni, bez podania jakiejkolwiek przyczyny, a w przypadku Umowy zawartej podczas nieumówionej wizyty w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu Konsumenta albo wycieczki – w terminie 30 dni. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia Umowy lub w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy/partii rzeczy lub części lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie rzeczy/partii lub części, a w przypadku Umowy zawartej podczas nieumówionej wizyty w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu Konsumenta albo wycieczki – po upływie 30 dni od dnia wejścia w posiadanie tej rzeczy/partii rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę, tj. www.weselnianka.pl, pod adresem: ul. Serbska 3, 51-111 Wrocław, na adres e-mail: kontakt@weselnianka.pl, o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia, wysłanego pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od Umowy, dołączonego do niniejszego Regulaminu, co nie jest obowiązkowe. Termin uważa się za zachowany, gdy Konsument wysłał informację, dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od Umowy, przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów, wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego, niż najtańszy i zwykły sposób dostarczenia, oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o chęci skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu tego samego sposobu płatności, który został użyty przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie wyraził zgodę na inne rozwiązanie – w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Z wyrazami szacunku
__________________
(własnoręczny podpis Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta)
Załącznik 2: Formularz reklamacji składany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta
Miasto/Wieś: ___________, dnia: __________ r.
Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta:
Imię i nazwisko: ________________
Adres: ________________
E-mail: ________________
Tel: ________________
Przedsiębiorca:
Nazwa: www.weselnianka.pl
Adres: ul. Serbska 3, 51-111 Wrocław
FORMULARZ REKLAMACJI SKŁADANY PRZEZ KONSUMENTALUBPRZEDSIĘBIORCĘ NA PRAWACH KONSUMENTA
Zgodnie z ustawą z dnia 4 listopada 2022 r. o prawach konsumenta, konsument ma prawo do złożenia reklamacji. W jej ramach może wnosić o zwrot kosztówlub ich obniżenie, naprawę lub wymianę towaru.
informuję o odstąpieniu od umowy, zawartej dnia _______________ r., polegającej na:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
W związku z powyższym, uprzejmie proszę naprawę lub wymianę towaru.
W związku z powyższym, uprzejmie proszę o zwrot następującej kwoty pieniężnej, wynikającej z reklamacji: _______________ zł (słownie: _____________________________________________), którą należy przelaćnanastępujący numer rachunku bankowego: _________________________.
Z wyrazami szacunku
__________________
(własnoręczny podpis Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta)